tisdag 23 november 2010

hur var stockholm undrar ni

Hur var Stockholm, undrar ni?
Som Stockholm brukar vara -Kanon. svarar jag.

Nu kanske jag la fram det lite fel. Det var faktist lite annorlundare än "som sthlm brukar vara".
Annars har jag bara åkt dit för nöjes skull. I går hade jag faktist ett ansvar. Jag var med som ett moralikst stöd till Sandra som hade två arbetsintervjuer där. (Intervjuer i Sthlm men jobben ligger i Örebro, lutigt va?) Men visst, man kan kalla det för nöjesresa ändå då vi hade väldans roligt! Som alltid i Sandras sällskap.

Hur som helst startade vi dagen med att vänta på bussen som skulle avgått kl 08:00 från fredsgatan i stan.
(Nu var den 30 min försenad, men vi var glada ändå).
När vi stod där och väntade kom det förbi en tjej med en Espresso House pappkaffemugg i handen.
Espresso House = en arbetsplats till ett av jobben Sandra sökte.
När Sandra får syn på tjejen utbrister hon
-Lilian, kolla muggen. Det måste vara ett tecken!
-Jaaa, det måste det vara, svarar jag.
Efter en stund blir Sandras ansiktsuttryck aningens fundersamt.
-Vad tänker du på? frågar jag
-Jag tänker "shit, har Espresso House öppet så HÄR tidigt"?! Jag kankse inte vill ha det där jobbet längre.. :)

Hade tänkte ge er en lååång text med allt som vi gjort under dagen, Men nu orkar jag inte skriva så mycket mer. Så i stället jag ger er en sammanfattning med något i stil med något som nån gammal rommare kanske skulle sagt:
Vi åt, vi strosade runt på stan, vi segrade. (och så såg vi Sissela Kyle också).  
Vi hade en riktigt trevlig dag i vår kära huvudstad!

Tips:
Om ni ska åka på en dagsutflykt till Sthlm är detta mit rekommenderade sätt att resa på. Billigt, smidigt, enkelt 

Nu när jag har min kamerakabel kan ni få några bilder från helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar