lördag 6 november 2010

ä-g-g-t-e-m-p-e-r-a

Igår ringde min systers svärmor till mig.
Hon frågade om jag ville ha tolv (!) stycken burkar med färgpigment till att göra äggtempera.
Ja tack gärna, sa jag! Hela tolv burkar, helt gratis! Inte illa!
Jag undrade lite över vart hon hade fått tag i all färgpigment. Tydligen var det någon hon kände som inte ville ha kvar det så då övertog hon färgpigmenten till mig istället. Snällt va?

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska närma sig kväll.
 Då ska jag och guldkornen, Karolina och Frida, slå om ordentligt!

Innan det blir dags att träffa tjejerna ska det grejas i ateljén.
Ha en trevlig lördag! Det ska jag ha!

(Det är inte dom här burkarna med pigment jag ska få, ville bara visa er hur lite pigment kan tänkas se ut).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar