måndag 29 november 2010

ett ovanligt spännande pepparkakshus

För ett tag sedan fick jag ett brev av min systerdotter Fideli.
Jo visst kan jag det, tänkte jag. Men inte en vanlig platt julkalender. Nej nej. Klurigare än så ville jag att hennes kalender skulle bli, så jag plockade fram lite fantasi och lekte arkitekt och så snickrade jag ihop en Pepparkakshuskalender.

 På självaste julafton (lucka nummer 24) öppnar man taket.
Vad det är i luckorna är såklart hemligt.

Fideli blev så där härligt glad, som bara ett barn kan bli, för sin kalender.
Det gjorde moster Lilian väldigt glad :)

5 kommentarer:

  1. Du är så duktig Lilian, förstår att Fideli blev super glad för denna julkalender.Säkert är det nog så,att ingen annan har en likadan :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad mysigt :) Förstår att hon blev glad! Jättefint!

    SvaraRadera
  3. Wow vilken julkalender! En sån som gör att man längtar ännu mer tills nästa dag..
    Vilken snäll moster du är!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni!
    Blir så himla glad för era kommentarer ska ni veta! <3
    /Lilian

    SvaraRadera
  5. Den var jätte cool!
    vad är det i luckorna?
    / sara

    SvaraRadera