onsdag 20 oktober 2010

en ointressant vägg

Den här veckan började roligt med ett väggmålningsuppdrag.
Jag fick komma hem till en tjej som heter Ilse-Marie och pigga upp hennes hall lite.

Ilse-Marie tyckte hallen var på tok för tråkig så hon kontaktade mig.

När jag kom hem till henne kunde jag inte annat än hålla med
-hallväggen behövde verkligen livas upp!
Den passade inte alls ihop med resten av Ilse-Maries mysiga hem.
Den passade inte ihop med Ilse-Marie heller för den delen.
Deras samspel skar sig lika mycket som det brukar göra i kastrullen när jag gör sås.
Ilse var välkomnande och sprudlande, väggen var tråkig och tyst.

Så ska det inte vara i ett hem.
Jag tycker ett hem ska vara personligt från golv till tak och att en hall ska vara välkomnande.
Tycker inte ni också det?
Så med lite färg och penslar gjorde jag mitt bästa för att få lite ordning på det hela.

Så här ointressant var väggen innan.  
Vad det var jag målade för någonting får ni se om ett par timmar eller så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar