torsdag 28 oktober 2010

arbetskraft sökes

Jag fattar inte hur jag lyckas eller inte lyckas eller hur man ska säga.
Var eviga dag städar jag i ordning på mitt skrivbord. Rent och snyggt, bort med alla skisser, lappar, böcker, brev, tidningar, pennor och block. Jag lägger fint och försiktigt allt på sin plats. Där får det ligga i kanske tio minuter max, för sen är det stökigt igen. Nog för att jag har en hyffsad ordning i röran men vad sjutton gubbar. Jag hinner inte ens med. När jag, på mindre än en fjärdedels sekund, dragit fram allt jag nyss lade undan frågar jag mig själv -vem har gjort det här och hur lyckades han?
Så nu har jag börjat fundera på att anställa nån som kan städa efter mig, själv börjar jag tröttna på detta evighetsgörat. Funderar på att lägga ut en annons på ams. När jag ändå är i farten ska jag nog passa på att söka efter en penseltvättare också, för att tvätta penslar är också en sån där tråkig grej jag aldrig blir kvitt...


1 kommentar: